לאחר ביטול החוק, סערה במערכת הפוליטית: "העם יתקומם"

    איתי גדסי 3 Comment on לאחר ביטול החוק, סערה במערכת הפוליטית: "העם יתקומם"

    בימין סוערות הרוחות לאחר ביטול חוק ההסדרה ביו"ש. שר הבריאות אדלשטיין אמר: "בג"ץ הפך לרשות המחוקקת, לרשות המבצעת ולרשות השופטת בו זמנית". סמוטריץ: "סופה של כל דיקטטורה ליפול. במוקדם או במאוחר העם יתקומם"

    הצבעה בכנסת. ארכיון צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פרסום פסק הדין השערורייתי של בג"ץ בו ביטל חוק שנחקק בכנסת ישראל ברוב של 60 חברי כנסת וביטל למעשה את הליך ההסדרה לעשרות אלפי מתיישבים שבנו את ביתם על קרקעות ביישובים ביו"ש. במערכת הפוליטית בעיקר מימין סערו הרוחות וקראו לזרז את פסקת ההתגברות במתכונתו המלאה.

    מהליכוד נמסר בתגובה לפסק הדין: "מצער שבג"צ התערב ופסל חוק חשוב להתיישבות ולעתידה. נפעל כדי לחוקק את החוק מחדש".

    בכחול לבן הגיבו לפסיקה: "חוק ההסדרה במתכונתו מנוגד למצב החוקתי בישראל והבעייתיות המשפטית בעניינו היתה ידועה עוד במועד אישורו בכנסת. אנו מכבדים את הכרעת בג׳׳ץ ונדאג שהיא תמומש".

    תנועת רגבים, שהיתה מיוזמי חוק ההסדרה, בירכה על פסק הדין: "אנו מברכים את בג"ץ שהואיל היום לקרוע מפניו את מסכת הצביעות. רק בשבוע שעבר עודדו שופטי בג"ץ את המדינה, להסדיר התיישבות ערבית בלתי חוקית נרחבת בהר חברון ובנגב, תוך נקיטת צעדים הכוללים אישור למפרע של אלפי בתים, והפקעת אדמות פרטיות בבעלות יהודית. השופטים אף הדגישו באותן עתירות, כי "בג"ץ לא מנהל את המדינה".

    עוד נמסר: "היום, קבע בג"ץ, כי הוא כופר בסמכותה המובנת מאליה של הרשות המחוקקת, לקבוע ולייצר פתרונות חוקיים, הגונים ומוסריים לבעיות משפטיות נקודתיות סביב מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. לפחות היום הודה בג"ץ באופן מעשי, כי הוא בית דין גבוה לצדק יחסי".

    מימינה נמסר בתגובה: "בית המשפט ממשיך לדרוס ברגל גסה את הדמוקרטיה ושוב מתערב בנושאים שאינם בתחום שיפוטו ומבטל את החלטת נבחרי הציבור.

    ימינה הגישה כבר את חוק פסקת התגברות שיעשה סוף לבושה הזו ויחזיר את המדינה לעם.

    מי שלא יתמוך בהתגברות כעת, יאבד את זכותו להתלונן על תחלואי מערכת המשפט. אנחנו מצפים ממשלת גנץ נתניהו לתמוך בחוק ולא לסכלו".

    שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הגיב לפסיקה: "בג"ץ איבד את זה. הוא הופך את עצמו לרשות המחוקקת, לרשות המבצעת ולרשות השופטת בו זמנית. חייבים לשים לכך סוף. הדרך לכך היא באמצעות פסקת ההתגברות. אם בג"ץ לא מכיר במגבלותיו על הכנסת לשרטט את המגבלות".

    שר התחבורה לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפסיקה וכתב: "אבדה הבושה. הגוף הפוליטי החזק ביותר במדינה חיכה לממשלה רופסת שלא תוכל להגיש את פסקת ההתגברות והמשיך את הקו השמאלני הקיצוני שהנחיל אהרון ברק. שלוש שנים של המתנה עם פסק הדין עד שנתניהו הגיש להם על מגש של כסף את העיתוי המתאים לפסול את החוק ללא חשש.

    במשך שנים בית הדין הקרוי גבוה לצדק רומס כל זכות של המתיישבים, מעקם ומעוות את חוקי הכנסת כדי להתאימם לאג'נדה פרוגרסיבית ופוסט ציונית שמעדיפה תמיד את זכויות אזרחי האוייב על זכויות אזרחי המדינה. כשהסוגיה נוגעת למסתננים ולערבים, יש סעד מירושלים עד אריתראה. אבל המתנחלים יכולים להידרס והחוק הסופר צודק הזה נפסל כי הוא מהווה סעד לצד הלא נכון.

    אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה טיפס על עץ גבוה בהתנגדות שלו לחוק הזה, והתייצב בבג"ץ נגד הממשלה והכנסת, היה ברור שבמסגרת יחסי התן-וקח שלו עם בג"ץ אין סיכוי שבג"ץ יפסוק בניגוד לעמדתו ויגרום לו ליפול מהעץ ולשבור את הידיים והרגליים.

    אדוני ראש הממשלה, החבל שנמתח היום סביב צוואר ההתיישבות הוא אותו החבל שייכרך על צווארך. אל תצפה למשפט צדק. שופטיך לא יפגעו ביוקרתו של מנדנבליט בדיוק כפי שלא עשו זאת בחוק הזה. אתה זה שמאפשר את זה כבר שנים רבות ואין לך להלין אלא על עצמך.

    ולחבריי החרדים והליכודניקים, בע"ה נביא לכנסת באופן מידי את פסקת ההתגברות. אם לא תקדמו את החוק כעת בתגובה לפסילה השערורייתית של החוק הסופר צודק הזה, תחסכו מעם ישראל את התלונות וההתבכיינות שלכם כנגד בית המשפט. המחאות בבית המשפט וההצהרות הבומבסטיות פשוט לא אמינות. אם לא באתם לשנות, אל תתלוננו. אנחנו נמשיך מכאן.

    ומילה אחרונה לשופטי בג"צ. דעו לכם, שסופה של כל דיקטטורה ליפול. במוקדם או במאוחר העם יתקומם, הכנסת תחוקק, השליטה תחזור לעם, והציבור הישראלי ישתחרר מלפיתת החנק האלימה שאתם משליטים כאן בשנים האחרונות. ככל שתהיו אלימים ושקופים יותר בעיוותי הדין, הבומרנג שיווצר בתגובה לפועלכם יהיה מהיר יותר והחלטי יותר. אני מצר מאד על ההתנהלות חסרת האחריות של בודדי בודדים ששדדו את הדמוקרטיה הישראלית".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      העם ייתנגד ? ברצינות ? …חחח…מי זה העם ? אנשים נאורים וישרים, בעלי מוח שלם ובינה תקינה..? או…חלילה…"אספסוף חסר בינה", אם והיכן שיש כאלה … חחחחח החוק הזה הוכרז כלא חוקתי…אז …"תנגבו איתו את … שלכם ….

    2. 2

      לא בחרתם בן גביר עכשיו תתחילו לקבל…
      אל תגידו לא אמרנו…

    3. 1

      למה תמיד בכנסת החרדים יושבים ליד הערבים?